onsdag 23 juni 2010

DOM ONORMALA VÄNNERNA ÄR DOM BÄSTA VÄNNERNA ♥

Hejhej...
Idag vaknade jag runt halv 1 med Jossan i sängen bredvid uppe i stugan. Låg först och pratade i typ en timme, sen gick vi in och åt frukost. Coco-Pops <3
Sen blev det datorn nån timme, medans vi fikade. Efter det gick vi ut på en promenad och gick omkring lite överallt i Munkan:)
När vi kom hem igen stog farmor på våran gård med bilen och hade lämnat tidningen inne och sedan skulle hon till Fränsta och handla. Så Jossan och jag hängde med men klev av i Torpshammar.
Köpte godis på konsum och sen gick vi till storgungan och där träffade vi Jonatan och nån annan unge. Dom typ var på fritids men hade "rast" så dom var ju i lekparken :P
Iaf, vi ringde Bellson och sa åt henne att komma till storgungan. Hon tog med sig Bessy (hunden) och när hon kom (typ en halvtimme efter att vi ringt -.-') så var Jossan tvungen att gå hem och städa så jag var med Bellson och Bessy själv fram tills farmor kom tillbaka från Fränsta ca. 15:40.
Bellson, jag och Bessy var uppe på tennisplanen och hade kul. Vi försökte träna Bessy att gå fot utan koppel, och det gick ju som det gick, om man säger så xD Nt så bra, med andra ord. Vi försökte ta in henne i kopplet igen i typ 10 minuter men hon sprang undan hela tiden :P
Sen turades Bellson och jag om att cykla på hennes cykel medans den andre av oss tog hand om Bessy (när vi gick/cyklade runt i THR).
Sen kom farmor tillbaka och då fick jag en 20-lapp och gick in på konsum igen och köpte cola och glass. Twister. Mums, hahah... xD
Sen åkte jag hem och då gjorde jag middag till mig, pappa och Robert. Sedan plockade jag i-och-ur diskmaskinen och plockade av bordet, sedan dammsög jag hallen, köket, tvättstugan och tv-rummet. Och sopade i garaget.
Sen passade jag på att sola lite. Läste även lite mer av boken jag håller på att läsa. Sanna historier om spöken. Rätt bra, den rekomenderas stort! :D
Sen slutade jag läsa och solade mer och lyssnade på radion medans pappa och Robert åkte och hämtade nån vagn.
Mamma kom hem och då torkade vi lite vatten i poolen så vi kunde dammsuga bort allt grus som låg i.
Sen kom pappa och Robert hem med en massa björkar som dom och mamma satte fast på verandan. Samtidigt satte jag upp björkar på farmor och farfars veranda :)
Sen satte jag upp 2 björkar på hundgården och 2 på rutchkanan på baksidan... Och sopade trappan som går nerför brinken och nu sitter jag här.
Ska snart ta och bädda sängen i stugan eftersom jag sover där uppe under lovet :)
Herrå <3
Bellson och Bessy på tennisplanen...
Solade som sagt idag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar